Služební cesta Sysmex Japonsko

Sobota+ Neděle

Jinačovice - Briancon 1300 Km

Vyjíždíme v sobotu po 22.30 hod. - Villach - Torino - Briancon

(Poplatky v Itálii jsou "mastné".)

Přijíždíme kolem 15. hod. - kemp z Brianconu směr Gap - Prelles - L'Argentiere - la - Bessée.

Kemp je u řeky - teplá voda, elektřina, umyvadla na praní a mytí nádobí, pračka, dostatek místa pro nocování, prkýnka na WC!

Můžete si objednat i pečivo.

Cena: 210 Eu/ za 5 nocí / dvě rodiny

Pondělí

Dětská ferrata - Via ferrata du Torrent de la Combe - Provence-Alpes-Côte d'Azur

ve vodopádu, která trvala 4 hodiny. Náročnost 2.

Fotogalerie  a také záznam z trasy .

Úterý

Začali jsme návštěvou Alpinské botanické zahrady - Col de Lautaret.

Odsud jsme jeli na kolech do Le Monêtier-les-Bains.

Náročnější terén pro Markétku, která trénovala na asfaltu. Po cestě jsme viděli oslíky, vodopád a jako všude ve Francii - petanque.

Ujeli jsme 13 Km s převýšením 673 m dolů a tatínci to stejné nahoru.

Fotogalerie  a také záznam z trasy .

Středa

Přejeli jsme z kempu do Le Monêtier-les-Bains (na začátek) a vyjeli jsme lanovkou do 2000 Km n. m.. Snaha o lehkou farratu s náročností 2 do padla neúspěšně. 3 hodiny jsme na ni  nastupovali a zase sestupovali. Přístup vedl po skále, který nebyl jištěn. Vylezli jsme s našimi šestiletými dětmi a opět slezli. Starší děti nástup zvládli, ale po zimě bylo jištění tak zničené, že jsme se museli stáhnout.

Místo ferraty jsme si dali výlet do sedla. Dnešní převýšení 600 výškových metrů.

Fotogalerie  a také záznam z trasy .

Čtvrtek

Lanovkou v la Grave jsme vyjeli za 50 Euro ( pro naši rodinu ) do výšky 3220 m. n. m. Pořádně jsme se oblékli a navštívili jsme

jeskyni a ledovými sochami 4 E / os. Zpět jsme sjeli do mezistanice 2400 m. n. m., kde jsme se u jezírka s rybami pokochali.

Na kolech jsme jeli 10 km z Le Monêtier-les-Bains směrem k Brianconu do Saint Chafrrey.

Fotogalerie  , zaznamenaná trasa lanovkou na ledovec  a také záznam z trasy  na kolech .

Pátek

Fotogalerie

Balíme se a před odjezdem navštěvujeme  pevnost v Briancon.

Přesouváme se k Aptu - Eygaliéres - Oliviére camp 22 E/ noc

Sobota

Krátký přesun autem do les Baux de Provance. Parkovné stálo 5 euro na celý den.

V úzký uličkách jsme si prohlíželi výrobky z levandule, oliv,...

Hrad Cháteau des Baux (vstupné 26 Euro za rodinu). Viděli jsme historické katapulty v akci. Z hradu jsme se vydali na kolech do městečka Maussane-les-Alpilles, kde jsme kromě historické "prádelny" navštívili výrobnu olivového oleje. Byli jsme přímo ve výrobně. A ochutnávali různé druhy olivových olejů. Omylem jsme minuli skalní klášter Abbey, ale za to se nám podařilo dojet až do Arles, kde je římská aréna (20 000 diváků) Les Arénes. Arles byl oblíbeným místem Vincenta van Gogha.

30 km a tatínci 48 Km

Fotogalerie  a také záznam z trasy na kolech.

Neděle

Ze Saignonu opět vyrážíme na kolech. Dostali jsme se nečekaně do závodního peletonu rychlých závodníků na kolech. Fanoušci stáli podél celého veeelikého kopce a fandili i nám, fotili si nás, natáčeli a do amplionu říkali, že právě projíždí cyklistická rodina. To člověk musí kopec šlapat, i když by nejraději slezl...

Ze Saignonu potkáte levandulová pole. My jsme byli očividně po sklizni, ale přece jsme nějaké to fialové pole našli. Ve vesnici Boux svačíme opět u prádelny. V další vesnici Bonnieux jsme uviděli velké cedry. V této vesnici se natáčel film Domrý ročník podle románu Petra Mayle. Bonnieux je moc pěkná zblízka i z dálky. Potkáváme první Čechy.  Projíždíme další vesnicí na kopci Lacoste (dějiny sadismu) a sjíždíme do Ménerbes, kdy žil Petr Mayle. Hledáme šnečí farmu, ale marně...

Fotogalerie  a také záznam z trasy na kolech.

Pondělí

Guidebook  nám doporučuje melounové trhy v Cavaillonu, tak se vydáváme na trh a do officce de tourisme. V infromačním centru se nám věnují opravdu naplno. Volají na melounovou farmu, shání šnečí farmu. Objednáváme si prohlídku farmy. Na trhu kupujeme turecký med, meloun a prohlížíme si nepřeberné množství oliv.

Jedeme k řece Sorgue - Fontaine de Vaucluse - nejsilnější pramen Francie vyvěrá nad malou vesnicí. Voda řeky je krásně smaragdová. Po vydatných deštích pramení až 90 kubických metrů za vteřinu. Hloubka pramenu je 315 m. Místo inspirovalo básníka Petrarku. Pramen je turisticky asi hodně atraktivní, protože podél cesty je spousta stánků.

Pozdní odpoledne jsme strávili na farmě Cheval Blanc a dověděli jsme se spoustu zajímavostí o melounech - Cavaillon, fíkovníku, nakoupili ovoce.

Fotogalerie

Úterý

Na cestě do Verdonu se zastavujemeu Rustrelu v okrové krajině Colorado Provecal - barevné písky jsou od bílé, žluté , oranžové až po červenou.

Takže jsme si odskočili na divoký západ...

Večer se dostáváme ke kaňonu Verdon. Auta domorodců jsou odřená a my postupně zjišťujeme proč. Úzké uličky, které stoupají a klesají v kopcích a místa pro jedno auto. Moustiers Ste-Marie  je vesnice na kopci a přezdívá se jí Hvězda Provence. Je vtěsnaná mezi dvěma vápencovými útesy. Nad vesnicí je zavěšený řetěz se zlatou hvězdou. Hvězda se mění dvakrát za sto let. Ve vesnici se nadá absolutně zaparkovat. Objednáváme zde kanyoning na čtvrtek ráno. Ve vesnici La-Palud se ubytováváme v kepmu Municipal  ( prý je zde až 5 kempů). S ubytováním jsme spokojení. Hlavně, mají zde prkénko na WC!

Fotogalerie  a také záznam z trasy .

Středa

Dnes nás honí čas. Chystáme se projít kaňon a v průvodci píší, že cesta bude trvat 6,5 hod., což asi u nás se dvěma šestiletými dětmi asi platit nebude. Do kaňonu scházíme z místa  na silnici 23 Blanc Martel a sestupujeme dolů do kaňonu. Při cestě jsou otravní turisté, kteří předbíhají. Cestička je úzká a jen pro jednoho chodce. Kaňon je největší v Evropě. Dno soutěsky je široké 8 - 90 m a nachází se v hloubce 250 - 700m. Kaňon je dlouhý 25 km.  V průběhu našeho dnešního putování nás oslovil mladý pracovník elektrárny a upozornil, že v úterý a pátek budou pouštět vodu. Takže středu jsme dobře vychytali. Na konci cesty přibývá lidí, procházíme dlouhým tunelem (baterky jsou nutností!). V řece nabereme kameny na památku a vystoupáme vzhůru z kaňonu. Podle GPS jsme ušli 24 Km a 700 m  převýšení nahoru a pak dolů. Cestu jsme zvládli časově mnohem lépe než psal průvodce!

Čtvrtek

Účastníci zájezdu se rozdělili na dvě skupiny. První si zaplatila kaňoning 45 Eu/os. Nástup na kaňoning byl velice blízko kempu. Vyjeli v 9 a vrátili se před třetí hodinou.

Druhá skupina Markétka Víťa a Danka strávili dobu na hřišti v La- Palud a vycházkou za lamami. Z dnešního kanyoningu není, bohužel, žádný obrazový záznam. Jen zážitky zůstanou......

Odpoledne se přesouváme k moři, ale po cestě si stihneme projet cestu nad kaňonem. Výhledy jsou nezapomenutelné. Vyhlídka je tak vysoko, že vidíte řeku v soutěsce jako namalovanou a neslyšíte ji. Horolezci se vrhají po skalách dolů a nám je zle jen při pohleu na ně. Jedněm horolezcům hrál mladík na tahací harmoniku, což byla zajímavá podívaná.  Nad kaňonem létají orli a supi bělohlaví, kteří byli uměle opětovně vysazeni.

Pozdě večer přijíždíme k moři za městečko La Levandou, kde se nám otevřený kemp nepodařilo najít. Přejíždíme do Cavalaire do kempu Lei- Suves. Vymezené místo je menší než jsme zvyklí, ale zase je tu prkénko a teplá voda :-).

Pátek

K pláži se musíme posunout na kolech, která zamykáme. A hurá k moři. Písečná pláž, moře s krásnou barvou a teplou vodou, kýčovitě modrá obloha. Hezčí moře jsme zatím nikde neviděli. Žádná hlava na hlavě. Celý den jsme strávili u moře. Večer jsme se podívali, kdo září červeně a šli spát.

Rada starších opustila mláďata a vydala se do víru nočního života.

Sobota

V neděli se naše rodina vydala do Saint - Tropez autem a zbytek jsme dojeli na kolech. Přijeli jsme právě do trhů, které jsou bohaté a uličky úzké a moc lidí. Prošli jsme se městem, přístavištěm a vylezli na pevnost. Zjevně se zde pohybují hlavně movití lidé, to jsme poznali hlavně podle lodí v přístavu a nahlédnutím do kaváren. Louis de Funès na vás kouká z komiksů na hradě, z etiket na vínech atd. Našli jsme zde pamětní desku Jean Moulin.

Neděle

7/2013 Šumava

Ze Železné Rudy do  Frymburku  přes NP Šumava.

Pro více infoamcí, klikni na mapu níže ...

6/2013 Oslava 70 Vavřinec

6/2013 Kola a víkend na Třeboňsku

Společný víkend s rodinou Staňkovou a Grossovou, první společná příprava na Francii :-).

Pro více informací klikněte na mapu níže ...